Adatvédelmi nyilatkozat

1, BEVEZETŐ

Számunkra nagyon fontos, hogy betartsuk az aktuálisan érvényes adatvédelmi szabályozást és törvényeket, így az alábbiakban részletesen tárgyaljuk, bemutatjuk az a1solar.hu oldal és az A1 Solar Kft. adatvédelemre irányuló lépéseit, és az adatgyűjtéssel kapcsolatos folyamatait. Az adatokat az A1 Solar Kft. kezeli, és ez a cég felelős a személyes adatok kezeléséért.

Kapcsolati adatok:

Teljes jogi név: A1 Solar Kft.
E-mail cím: info@a1solar.hu
Postai cím: 1222 Budapest, Méz utca 11.,

MILYEN SZEMÉLYES ADATOKAT KEZELÜNK, ÉS MILYEN OKKAL?

A személyes adatok azok, amik egyértelműen lehetővé teszik egy egyén pontos azonosítását. Az a1solar.hu oldalon az alábbi személyes adatokat kezeljük, a jogalap pontos megjelölésével:

KOMMUNIKÁCIÓS ADATOK

Ide tartozik bármilyen üzenet, amit a weboldalon keresztül, e-mailben, közösségi média üzenetben, vagy bármilyen kommunikációs formában juttatsz el hozzánk. Ezeket az adatokat azért dolgozzuk fel és tartjuk meg, hogy a rendeléseket teljesíteni tudjuk, és hogy esetleges jogi igények esetén döntési alapot szolgáltassanak. A jogalapunk ennek a feldolgozására a felhasználó igazolható érdeklődése a tevékenységünk felé, ami megnyilvánul a nekünk címzett üzenetekben.

VÁSÁRLÓI ADATOK

Amibe beletartozik minden adat, ami a termékek és szolgáltatások vásárlásával kapcsolatos, mint például a vásárló neve, szállítási és számlázási címe, e-mail címe, telefonszáma, vásárolt termék adatai. Ezeket az adatokat a rendelések sikeres teljesítése érdekében dolgozzuk fel, és hogy jogilag megfelelő feljegyzéseink legyenek a vásárlásokról. Az adatok tárolásának jogalapja a rendeléssel létrejövő szerződés teljesítése a vásárló és az A1 Solar Kft.  között.

FELHASZNÁLÓI ADATOK

Amibe beletartoznak a weboldal használata során keletkező adatok, amik lehetővé teszik az oldal technikai működését, hogy az oldal biztonságát megőrizzük, hogy mentéseket tároljunk a felhasználók tevékenységéről, és hogy mindig a lehető legrelevánsabb tartalomhoz férj hozzá. Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, aminek a biztosításához és az oldal technikai működéséhez ezeknek a tárolása szükséges.

TECHNIKAI ADATOK

Amibe beletartoznak az oldal használata során keletkezett adatok, mint az IP cím, a bejelentkezési infók, böngészőadatok, az egyes oldalak látogatási ideje, oldalmegtekintések és navigációs utak, az oldalak látogatásának száma és időpontja, időzónák, és a készülék adatai, amivel megtekinted az oldalt. Az adatok forrása az analitikai szoftverünk. Ezeket az adatokat azért dolgozzuk fel, hogy kielemezzük a felhasználók szokásait az oldalon, megőrizzük az oldalunk biztonságos működését, és megértsük az egyes marketingdöntéseink hasznosságát. Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy a biztonsági elvárásoknak megfelelően feldolgozzuk ezeket az adatokat, és az üzlet növelésére felhasználjuk a hatásosabb működés érdekében.

MARKETING ADATOK

Amibe beletartoznak a látogató preferenciái, hogy milyen marketingtartalmat fogad tőlünk szívesen. Ezeket az adatokat azért dolgozzuk fel, hogy lehetővé tegyük nyereményjátékokon való részvételt, és azokhoz a termékeinkhez/szolgáltatásainkhoz kapcsolódó reklámot küldjünk, ami felé a felhasználó érdeklődést fejezett ki. Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy a biztonsági elvárásoknak megfelelően feldolgozzuk ezeket az adatokat, és az üzlet növelésére felhasználjuk a hatásosabb működés érdekében. A gyűjtött adatokat időnként felhasználhatjuk olyan célokra, mint célzott, releváns hirdetések biztosítása a Facebook™ platformon, illetve különböző dinamikus hirdetési felületeken, és mérjük a hirdetések hatásos működését. Az adatok feldolgozásának jogalapja a felhasználó egyértelmű érdeklődése a tevékenységünk felé, ami lehetővé teszi a számunkra, hogy a biztonsági elvárásoknak megfelelően feldolgozzuk ezeket az adatokat, és az üzlet növelésére felhasználjuk a hatásosabb működés érdekében. A tevékenységünk során nem gyűjtünk olyan érzékeny adatokat, mint etnicitás, vallási szemlélet, szexuális élet és orientáció, politikai vélemények és szakszervezeti tagság, vagy egészségügyi háttér, és genetikai vagy biometrikai információk.

3, HOGYAN GYŰJTÜNK ADATOKAT?

Személyes adatokat gyűjthetünk olyan módon, hogy a felhasználó direkten biztosítja a számunkra (például egy rendelés feladásával, vagy egy üzenet küldésével). Továbbá bizonyos adatokat automatikusan kerülnek gyűjtésre az oldal használata során, például ú.n. “cookie”-kkal és hasonló technológiákkal. Ezek csak a felhasználó hozzájárulásának megadása után lépnek működésbe. Bővebb információért kérjük nézze meg a  Cookie Nyilatkozatunkat . Bizonyos adatokat külső partnerektől fogadunk, mint például analitikai szolgáltatóktól, mint a Google (EU-n kívüli partner), hirdetési hálózatoktól, mint a Facebook™ (EU-n kívüli partner), illetve fizetési lehetőséget biztosító partnerek, mint a PayPal (EU-n kívüli partner) és a Barion.

4, AZ ADATVÉDELEMMEL KAPCSOLATOS GYAKORLATI LÉPÉSINK

Az A1 Solar Kft. számára rendkívül fontos a felhasználók adatainak védelme, és a hatályos szabályozásnak való megfelelés. Ezért az oldalon végzett adatvédelmi hatásvizsgálat után listát készítettünk a gyűjtött adatokról, azoknak a szükségességéről és jogalapjáról, és törvényi megfelelőségéről. Az űrlapokon megadott és oldalon keletkező adatok védelme érdekében SSL minősítést alkalmazunk a teljes weboldalon (Let’s Encrypt Authority X3 certifikáció). Az oldal támadás elleni védelme érdekében prémium biztonsági szoftvert (iThemes Security Pro) alkalmazunk, hogy ú.n. “brute force” és vírusos támadások ellen védjük a tárolt adatokat. Az oldal adatbázisaiban a vásárlási és felhasználói adatok titkosított formában (pszeudonimizált módon) vannak tárolva, így nem olvashatóak külső fél számára. Jelen adatvédelmi nyilatkozatban űrlapokon keresztül biztosítjuk a felhasználók számára a személyes adataik kezeléséről információ igénylését, a személyes adataik módosítását vagy törlését. Időnként az üzleti tevékenységünk érdekében szükségszerű szolgáltató partnereink számára adatokat biztosítani (például tárhelyszolgáltató, futárcég, hírlevélküldő szoftver). Ilyen esetben mindig úgy választunk, hogy a GDPR rendelet elvárásainak megfeleljenek, és USA bázisú partner esetében az EU-US Privacy Shield adatvédelmi kezdeményezésben részt vegyenek, valamint adatkezelési szerződést iratunk velük alá, biztosítva az adatok felelős kezelését.

5, MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ

A vállalkozás tevékenysége során nélkülözhetetlen fontosságú marketingkommunikáció folytatása. Az ezzel kapcsolatos adatkezelés jogalapja az érdeklődés mutatása a szolgáltatásaink felé, vagy a felhasználók kifejezett hozzájárulása. Az Európai Unió Privacy and Electronic Communications Regulations (PECR) szabályozása alapján marketingcélú üzeneteket küldünk a felhasználóinknak, ha vásároltak tőlünk, vagy kifejezetten hozzájárultak marketingüzenetek fogadásához. A hozzájárulás felfüggesztését, és az üzenetekről való leiratkozást minden esetben jól látható módon lehetővé tesszük. Minden egyes e-mail alján megtalálható a leiratkozáshoz szükséges link, vagy az adatbázisból való eltávolítás kérhető az info@a1solar.hu e-mail címen. A marketing kommunikációról való leiratkozás esetén is küldhetünk üzeneteket, de csak a rendelések teljesítésére vonatkozóan.

6, MEGJEGYZÉS A SZEMÉLYES ADATOKRA VONATKOZÓAN

Időnként szükségszerű bizonyos személyes adatokat megosztani bizonyos partnereinkkel a normál üzletmenet fenntartása érdekében: -IT szolgáltatók, és a számítástechnikai rendszereken hibaelhárítást és karbantartást végző szolgáltatók -Szakértői partnerek, mint ügyvédek, könyvelők, bankárok, biztosítók -Kormányzati szervek, amik a tevékenységünkről kérnek beszámolást -Fizetési szolgáltatók, akik biztonságosan kezelik a bankkártyaadatokat -Futárszolgálatok, akik teljesítik a bejövő rendeléseket a megadott szállítási címre Nemzetközi adattranszferek A felhasználók adatait időnként az üzletmenet fenntartása érdekében szükségszerű megosztanunk az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívül szolgáltató partnerekkel. Az EGT-n kívüli országok sok esetben nem biztosítanak azonos szintű védelmet az adatoknak, ezért az európai törvények tiltják az adatok kivitelét, a megfelelő feltételek teljesülésének hiányában. Bármikor, amikor a személyes adatok az EGT-n kívülre kerülnek megtesszük a 4. pontban tárgyalt lépéseken felül az alábbiakat az adatok biztonságos kezelésének érdekében: -Csak olyan országokba továbbítjuk az adatokat, amiket az Európai Bizottság adatbiztonság szempontjából megfelelőnek tart. -Csak olyan USA bázisú szolgáltatásokat használunk, amik része az EU- US Privacy Shield elnevezésű adatbiztonsági kezdeményezésnek. Ha a fentiek nem teljesülnek, a kifejezett hozzájárulását kérjük a felhasználóknak az adattranszfer megtételére. A hozzájárulás bármikor visszavonható. Külső oldalakra vezető linkek Ez az oldal időnként tartalmaz külső oldalakra vezető linkeket, vagy az oldalba beágyazva találhatóak kódrészletek, amik külső szolgáltatások működését biztosítják. Ezeknek a linkeknek a kattintása, vagy a beágyazott megoldások használata lehetővé teheti külső partnereknek, hogy adatokat gyűjtsenek a felhasználókról. Bár mindent megteszünk a partnerek megfelelő átvizsgálása érdekében, de nincs irányításunk az ő adatvédelmi elveik felett, és nem vagyunk felelősek az ő adatkezelési elveikért.

7, ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA

A felhasználók adatait mindig csak addig tároljuk, amíg jogi/könyvelési/adatszolgáltatási kötelezettségeink azt kötelezővé teszik, illetve a szolgáltatás működtetéséhez szükséges. Amikor a tárolás időtartamáról döntünk, figyelembe vesszük az adatok mennyiségét, jellegét és érzékenységét, és a kiszivárgásának potenciális hatását adatvédelmi incidens esetén. Adózási okokból szükséges megőriznünk a vásárlók számlázási és vásárlási adatait legalább 8 évig, hogy jogi kötelezettségeinknek eleget tegyünk. Bizonyos körülmények között anonimizált formában felhasználhatjuk az adatokat statisztikai célokra, ami esetben tájékoztatás nélkül tároljuk korlátlan ideig az adatokat.

8, A LÁTOGATÓ JOGAI

Az Európai Unió állampolgáraként a General Data Protection Regulation (GDPR) elnevezésű törvény a következő jogokat biztosítja az oldal felhasználóinak: a, Hozzáférés a személyes adatokhoz Az oldal felhasználóinak jogában áll kérnie egy másolatot az A1 Solar Kft. által tárolt személyes adatokról. A kérés általános esetben ingyenesen teljesítésre kerül, a kérvényezés után 14 napon belül. Ismételt, visszaélésszerű, indok nélküli adatkérvényezés esetén az A1 Solar Kft. egy mérsékelt összeget számíthat fel az adatok biztosítására, és további időre lehet szükség az adatok biztosításához. Továbbá az A1 Solar Kft.  kéri a személyazonosság bizonyítását az adatok kiadása előtt, megelőzendő a visszaélésszerű használatot. A személyes adatok kikéréséhez kérjük írjon nekünk egy e-mailt az info@a1solar.hu e-mail címre. b, Személyes adatok módosítása Amennyiben a személyes adatok módosultak, vagy tévesen lettek megadva, a felhasználóknak joga van az adatok módosítását kérni. A személyes adatok módosításához kérjük keressen fel minket az info@a1solar.hu  e-mail címen. c, Személyes adatok törlésének kérése A felhasználóknak joga van az összes személyes adatuk törlését kérni. A kérést ingyenesen teljesítjük a kérést követő 14 napon belül. A személyes adatok törlése után a felhasználói fiók nem lesz elérhető, így az esetleg megvásárolt anyagok is elérhetetlenné válnak, mivel a felhasználói fiókhoz kapcsolódó személyes adatok elengedhetetlenül szükségesek a szolgáltatás eléréséhez. Az A1 Solar Kft.  kéri a személyazonosság bizonyítását a személyes adatok törlése előtt, megelőzve a visszaélésszerű használatot. A személyes adatok törléséhez kérjük használja a fenti kapcsolatfelvételi űrlapot. d, A személyes adatok feldolgozásához korlátozás megadása A felhasználóknak joga van kérésben korlátozni az adataik rendelkezésére bocsátását harmadik felek (szolgáltató partnerek) számára. A kérés benyújtása során megnevezhetőek a korlátozni kívánt szolgáltató partnerek is. Fontos megjegyezni, hogy bizonyos szolgáltatókkal való együttműködés nélkülözhetetlen az oldal működéséhez (pl: Barion, mint fizetési szolgáltató), így az ő korlátozásuk esetén az oldal szolgáltatásai elérhetetlenné válnak a felhasználó számára. Az A1 Solar Kft. kéri a személyazonosság bizonyítását a személyes adatok átadásának korlátozása előtt, megelőzve a visszaélésszerű használatot. A személyes adatok átadásának korlátozásához kérjük használja a fenti kapcsolatfelvételi űrlapot: Magyarországon az adatvédelemmel foglalkozó hivatalos szerv a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH). A felhasználók az adatvédelemmel kapcsolatos jogaikról a NAIH honlapján tájékozódhatnak bővebben. Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C., Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5., Telefon: 06.1.391.1400, Fax: 06.1.391.1410, E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu Honlap: http://www.naih.hu

9, ANONIMIZÁLT ADATOK ÉS “COOKIE-K”

Az a1solar.hu oldalon, e-mail üzenetekben és hirdetésekben használ ú.n. “cookie”-kat és hasonló technológiákat, mint követőkódok, re-marketing címkék, pixelek, amik a felhasználó hozzájárulása után lépnek működésbe. Ezek a technológiák segítenek nekünk jobban megérteni a felhasználók viselkedését és érdeklődését, így segítve a magasabb színvonalú és hatékonyabb működésünket. A célunk az, hogy az a1solar.hu használata minél felhasználóbarátabb és személyesebb legyen. Amennyiben a felhasználó szeretné megtiltani ezeknek a technológiáknak a nem személyes adatok rögzítését, az megtehető az alábbi módokon: -a webhelyen megjelenő cookie figyelmeztetések segítségével letiltható ezek betöltődése -a böngészőben a “cookie”-k letiltásával Az a1solar.hu-n található további cookie-kkal és követőkódokkal kapcsolatban további információt találhat a  Cookie Nyilatkozatunkban .

1. MIK AZOK A COOKIE-K (SÜTIK), ÉS HOGYAN TUDOD MÓDOSÍTANI A BEÁLLÍTÁSOKAT?

A „cookie”-k (továbbiakban: „cookie” vagy „süti”) olyan kis szöveges fájlok, amelyeket egy weboldal felhasználhat arra, hogy még hatékonyabbá tegye a felhasználói élményt. Néhány “süti” csak átmeneti és eltűnik a böngésző bezárásával, míg léteznek tartós változatok is, melyek huzamosabb ideig számítógépén maradnak. A jogszabályok szerint a sütiket abban az esetben tárolhatjuk a látogató eszközén, ha erre feltétlenül szükség van a weboldalunk működése érdekében. Minden egyéb típusú süti használatához a látogató engedélyére van szükségünk. Jelen weboldal különféle sütiket használ. A weboldalon megjelenő néhány sütit harmadik fél szolgáltatóink helyezik el. A böngészők lehetőséget adnak a süti-beállítások megváltoztatására. A legtöbb böngésző alapértelmezettként automatikusan elfogadja a sütiket, de ez megváltoztatható annak érdekében, hogy a beállítást követően megakadályozza az automatikus elfogadást. Ha többet szeretnél megtudni a böngésző beállításainak módosításáról, nézd át a böngésző utasításait vagy súgóját. A legnépszerűbb böngészők süti-beállításairól az alábbi linkeken tájékozódhatsz: Google Chrome Firefox Microsoft Internet Explorer 11 Microsoft Internet Explorer 10 Microsoft Edge Safari

2. HOL TÖRTÉNIK MEG A TÁJÉKOZTATÁS ÉS A HOZZÁJÁRULÁS A SÜTI KEZELÉSSEL KAPCSOLATBAN?

Amikor a honlapunkat első alkalommal látogatod meg, akkor egy pop-up (felugró) ablak jelenik meg a képernyő tetején, és meg tudod határozni azt, hogy mely sütikhez adod a hozzájárulásod. Ezen tájékoztató ablak tartalmaz egy linket ehhez az Adatvédelmi Nyilatkozathoz is.

3. SÜTIK TÍPUSAI 3.1.

Elengedhetetlenül szükséges sütik

Az elengedhetetlen sütik weboldalunk használhatóságát segítik azáltal, hogy engedélyeznek olyan alapvető funkciókat, mint az oldalon való navigáció és a weboldal biztonságos területeihez való hozzáférés. A weboldal ezen sütik nélkül nem tud megfelelően működni. PHPSESSID A felhasználói munkamenet állapotát megőrzi az oldalkérések között a böngésző bezárásáig CookieConsent Eltárolja a felhasználó sütikezelési nyilatkozatát az adott domain-en. 1 év __cfduid A Cloudflare tartalomkiszolgáló azonosítja az internetes forgalmat. 1 év JSESSIONID Egyedi, anonim azonosítót rendel minden oldalmegnyitáshoz az oldal használhatóságának javítása érdekében böngésző bezárásáig wp_woocommerce_session_ Megőrzi a kosár tartalmát az oldalak közötti navigálás során böngésző bezárásáig woocommerce_items_in_cart Megőrzi a kosár tartalmát az oldalak közötti navigálás során a böngésző bezárásáig wc_cart_hash_ Egyedi azonosítót társít minden vásárlóhoz, hogy a rendszer össze tudja kapcsolni a rendeléseket a vásárlóval 1 nap

3.2. Preferenciális sütik

A preferenciális sütik használatával olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal bizonyos magatartását, illetve kinézetét, erre példa lehet az általad előnyben részesített nyelv vagy a régió, amelyben tartózkodsz. 3.3. Statisztikai célú sütik Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai sütik segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal. _ga Egyedi azonosítót rögzít, segítségével anonim statisztikai adatokat készít a weboldal használatával kapcsolatban. 2 év _gid Egyedi azonosítót rögzít, segítségével anonim statisztikai adatokat készít a weboldal használatával kapcsolatban. 2 év _gat A Google Analytics használja a lekérések gyakoriságának szabályzásához a böngésző bezárásáig collect A Google Analytics számára gyűjt adatot a felhasználó eszközéről és böngészési szokásairól, különböző eszközökön és marketingcsatornákon át a böngésző bezárásáig 3.4. Marketing célú sütik A személyre szabott sütiket a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy minél relevánsabb hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára, preferenciájuknak megfelelő tartalmat jelenítsünk meg, valamint aktivitásra buzdítsuk őket. ads/ga-audiences A Google Adwords használja, olyan felhasználók célzásához, akiknek a böngészési szokásaik alapján magasabb vásárlási hajladósága feltételezhető a böngésző bezárásáig pref Egyedi azonosítót rögzít, melyből a Google statisztikát készít a felhasználó által YouTube-on megtekintett videókról. 8 hónap fr A Facebook használja, olyan felhasználók célzásához, akiknek a böngészési szokásaik alapján magasabb vásárlási hajlandósága feltételezhető. 3 hónap tr A Facebook használja, olyan felhasználók célzásához, akiknek a böngészési szokásaik alapján magasabb vásárlási hajlandósága feltételezhető. böngésző bezárásáig

4. A SÜTIK BEÁLLÍTÁSAINAK ELLENŐRZÉSE ÉS LETILTÁSA

A modern böngészők engedélyezik a “süti beállítások” módosítását. A böngészők egy része alapértelmezettként automatikusan elfogadja a “sütiket”, de ez a beállítás is megváltoztatható annak érdekében, hogy a jövőre nézve megakadályozza a látogató az automatikus elfogadást. Átállítás esetén a böngésző a továbbiakban minden alkalommal felajánlja a “sütik beállításának” választási lehetőségét. Az Adatkezelő a “sütik” engedélyezése esetén sem jegyez meg semmilyen azonosítót vagy jelszót. A látogató a “sütik” elfogadása esetén is teljes biztonságban használhatja a szolgáltatásokat. Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy mivel a “sütik” célja a weboldal használhatóságának és folyamatainak támogatása, valamint megkönnyítése, a “sütik” letiltása esetén nem tudjuk garantálni, hogy a látogató képes lesz a weboldal valamennyi funkciójának teljes körű használatára. A weboldal ez esetben a tervezettől eltérően működhet a böngészőben. Szolgáltatási feltételek Általános Szerződési Feltételek A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az A1 Solar Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Társaság) nagykereskedelmi tevékenységének és szolgáltatásainak feltételeit tartalmazza. Az ÁSZF a Társaság által forgalmazott termékek értékesítése során az ügyfeleivel kötött minden adásvételi / szállítási szerződésre irányadó, amennyiben az érintett felek írásban eltérően nem állapodtak meg. A jelen ÁSZF a keltezésnél érvényes napon lép hatályba. 1. A Társaság adatai: a. Cégnév: A1 Solar Kft. b. Székhely: 2045 Törökbálint, Szent István u. 71. c. Levelezési cím: 1222 Budapest, Méz u. 11. d. Cégjegyzék szám: 13-09-211369 e. Adószám: 27285248-2-13 f. Közösségi adószám: HU27285248 g. Ügyvezető: Kovács István Péter, Szenyán Endre, Marsai Miklós h. Központi elérhetőség: személyesen raktárhelyünkön (2051 Biatorbágy, Erdőalja u. 6.), telefonon: 06 20 298 5200, e-mailben: a1solar@a1solar.hu

2. A tevékenységi kör meghatározása

Napelemek és fotovoltaikus rendszerek alkatrészeinek nagykereskedelme.

3. A vevői kör meghatározása

A Társaság vevői körébe tartozónak tekinti a napelemes rendszerek kivitelezésével foglalkozó gazdasági társaságokat és egyéni vállalkozókat, amelyek / akik tevékenységi körében a villanyszerelés, egyéb villamos berendezések kereskedelme és napelemes szerelés megtalálható. A Társaság fenntartja a jogot, hogy a tevékenységi kör meglétéről meggyőződjön. A Társaság rögzíti, hogy a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyek irányába nem értékesít árukat a nagykereskedésében, ezért a jogügyletekre nem alkalmazandó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet. A továbbiakban a fenti vevői körbe tartozó személy: Vevő.

4. Az adásvételi / szállítási szerződés létrejötte A Vevő elektronikus levélben, telefonon vagy személyesen adhatja le a rendelési igényét az adott értékesítő felé. Amennyiben a megrendelt áruk készleten vannak, az értékesítő a Vevő kérésének megfelelően árajánlatot vagy díjbekérőt állít ki, mely tartalmazza a Vevő által megrendelt tételeket, darabszámukat, és az árat. Amennyiben a megrendelt áru készlethiányos és beszerzésre vár, az értékesítő 25% előlegről küld díjbekérőt a Vevőnek. A készlethiányos és beszerzésre váró áru esetén a 25% előleg megfizetése az áru beszállításának feltétele. Hitelkeret nem használható fel a készlethiányos és beszerzésre váró áru előlegéhez. A Vevő a rendeléshez tartozó díjbekérő határidőre történő megfizetésével (scannelt, elektronikus levél, vagy postai levél) visszavonhatatlanul elfogadja a megrendelőn lévő feltételeket, árakat és az ÁSZF rendelkezéseit, és a megrendelés létrejön. A megrendelést tartalmazó dokumentum tartalmi ellenőrzése a megküldés után a Vevő feladata. A megrendelés késedelmes vagy pontatlan leadásából származó felelősség a Vevőt terheli. Amennyiben a díjbekérő teljes összege nem kerül átutalásra a fizetési határidőig, úgy a megrendeléskor a vállalatirányítási rendszerben rögzített termékmennyiségek foglalása megszűnik, és a megrendelés törlésre kerül.

5. Árak és árazás

A Vevők (nagykereskedelmi partnerek) az árainkat időszakosan kiküldött árlistákból ismerhetik. Az új árlista kiküldése után a korábbi árlisták és akciók hatálya megszűnik. Az árlistában a termékek ára forintban kerül feltüntetésre. Az árlista nettó árakat tartalmaz. Árváltozás esetén a 4. pont szerint már visszavonhatatlanul elfogadott megrendelésekre nem vonatkoznak az új árak. Euróban is van lehetőség fizetésre, ebben az esetben az aktuális nagykereskedelmi árlistában szereplő árak a meghatározók.

6. Teljesítés

A Társaság kizárólag az általa írásban visszaigazolt megrendelés teljesítésére köteles. Amennyiben az áru beszerzése a Társaságnak fel nem róható okból lehetetlenné válik, vagy a megrendelés teljesítése hasonló körülmények következtében aránytalan nehézséggel járna, a Társaság az ilyen tartalmú, Vevőhöz intézett értesítéssel a körülmény időtartamára mentesül a szállítási kötelezettsége alól.

7. Az áru átvétele és raktározása

Az elfogadott megrendelések átvételére az értékesítővel történt egyeztetés után van lehetőség. Az áru átvétele történhet személyesen a megrendelő részéről a raktárban, vagy kiszállítással a Vevő által megadott címre. A személyes áru átvétele során a Társaság köteles az áru átadásához, Vevő pedig az áru átvételéhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket biztosítani. A megrendelt eszközök és áruk kiadására kizárólag a teljes vételár megfizetését, illetve a hitelkeret aktiválását követően kerül sor. A jelen alpontban foglalt kötelezettségek teljesítésének elmulasztásából eredő hátrányos következményekért a mulasztó fél tartozik felelősséggel. A Vevő által történő szállítás esetén a Társaság teljesítése a Vevő felé a szállítmányozónak / fuvarozónak történő átadáskor megvalósul. A szállítás során keletkezett esetleges károkért, sérülésekért a szállítmányozó / fuvarozó felel, és ennek esetleges ügyintézése vagy biztosítási eljárása a szállítást megrendelő fél felelőssége. Késedelem következményei A Vevő fizetési késedelem esetén köteles a Ptk.-ban a vállalkozásokra vonatkozóan meghatározott mindenkori késedelmi kamat mértékének megfelelő mértékű késedelmi kamatot (amely a jelen szerződés létrejöttének napján: a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat + 8 %, azaz plusz nyolc százalék), valamint 40 (negyven) eurónak a Magyar Nemzeti Bank késedelmi kamatfizetési kötelezettség kezdőnapján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama szerint számított forint összeget – behajtási költségátalányként – a Társaság részére megfizetni. A késedelmi kamat összegéről a Társaság kamat terhelő levelet állít ki, amelyet Vevő köteles a kiállítás napjától számított 8 (nyolc) napon belül kiegyenlíteni. A Vevő által bármilyen jogcímen megfizetett összegeket a Társaság jogosult először a késedelmi kamatkövetelésével szemben elszámolni. A Társaság jogosult a további megrendelések teljesítését mindaddig megtagadni, amíg Vevő a kamatokkal növelt tartozását ki nem egyenlíti. Árváltoztatási jog A Társaság a vételárat egyoldalúan állapítja meg és bármikor – ideértve azokat a folyamatban lévő ügyeket is, ahol az előleg számla már kiegyenlítésre került, illetve a végszámla még nem került kiegyenlítésre vagy kiállításra – előzetes értesítés nélkül egyoldalúan módosíthatja. Fizetési garanciák Amennyiben a Vevő fizetési kötelezettségével késedelembe esik, úgy a Vevő által a szerződés alapján megvásárolt és továbbértékesített áruk ellenértéke közvetlenül a Társaságot illeti meg. Vevő fizetési késedelme esetén továbbá a Társaságtól megvásárolt és még tovább nem értékesített áruk a Társaság felé fennálló fizetési kötelezettség biztosítékául szolgálnak. Amennyiben a Vevő a jelen pontban foglalt rendelkezéseket megszegve a Társaság követelésének biztosítékául szolgáló ellenértéket, illetve árukat elvonja, úgy az ebből eredő valamennyi következményért felelősséggel tartozik. Személyes vagy szállított áruátvétel esetén a Vevő felelős átnézni az átvett árut, és aláírásával igazolja, hogy megfelelő árut a megfelelő darabszámban vette át, vagy már a szállítólevélen jeleznie kell az esetleges hibát, hiányosságot, sérülést. Az áru átvételét követően Társaság reklamációt nem fogad el. Az áru átvételére munkaidőben, a Társasággal előre egyeztetett időpontban kerül sor. A Vevőnek személyes áruátvétel esetén a megrendelt árut amennyiben készleten van, 8 naptári napon belül át kell vennie vagy az elszállításról gondoskodnia kell. Ha a megrendelt áru készlethiányos, akkor az értékesítőnek az áru megérkezéséről szóló tájékoztatását követő 8 naptári napon belül kell a Vevőnek átvenni a terméket vagy az elszállításról gondoskodni. 8 naptári napon túli raktározás esetén a Társaság raktározási díjat számít fel, melynek díja nettó 1000 Ft/m2/nap. A raktározási díjnál a napelemek esetén raklap alapú a tárolási díj (1,8 m2) minden egész és töredék raklap esetén is egész raklapként számolva, inverter és rögzítés esetén pedig EUR raklap alapú (0,96 m2) a tényleges szállításra képes EUR raklapok számával arányosan, alusínek esetén 0,03 m2/sín-métere alapon számolva. Újracsomagolási díj Amennyiben a Vevő kérte a rendelés összekészítését, és az már szállításra előkészítésre került, majd ezt követően történik módosítás a megrendelés számában, tárgyában, vagy az elszállítás végső mennyiségében a Vevő kérésére, akkor a Társaság újracsomagolási díjat számol fel, melynek díja 3000 Ft/érintett raklapok vagy kötegek száma. Áru át nem vétele a kért időpontban: amennyiben a Vevő kérte a rendelés összekészítését, és az előkészítésre került, majd ezt követően a Vevő a kért időpontban mégsem veszi át az árut, az összekészítés utáni 2. naptól raktározási díjat számítunk fel, a 8 naptári napon túli raktározási díjjal megegyező mértékben. Az áru visszavétele Amennyiben a vásárlástól számított 10 naptári nap nem telt el – esetén a Társaság adminisztratív és logisztikai költségeire visszáru-díjat számol fel, amely a tartószerkezet esetén az áru nettó árának 10%-a, napelem és inverter esetén az áru nettó árának 5%-a, és feltétele, hogy eredeti csomagolásban és sértetlenül, és nem használt állapotban kerüljön vissza az áru a raktárhelyiségbe. A visszavett áru esetén Vevő állít ki számlát a Társaság által kiállított szállítói rendelés szerinti megnevezésben és összegben, 8 napos átutalási határidővel. Azonnal beszámításra nincs lehetőség. 8. A tulajdonjog fenntartása A Társaság az áru tulajdonjogát a vételár teljes kifizetéséig fenntartja. A Vevő köteles tűrni a Társaság fenntartott tulajdonjoga érvényesítése érdekében tett szükséges intézkedéseit.

9. Jótállás, garancia, műszaki megfelelőség és dokumentációk

A Társaság a gyártók által nyújtott garanciális feltételek szerint nyújt garanciát, melynek feltételeit napelem és inverter esetén a számlával együtt kiállított garancialevél tartalmazza. A rögzítési és AC, DC villamossági termékekre nem kerül kiállításra külön garancialevél. K2 rögzítés esetén a garancia 12 év, DC villamossági termékekre 1 év, a gyártó garanciális feltételeinek és használati és telepítési útmutatójának betartásának feltételével. A garanciális igény érvényesítésének helye a Társaság raktárhelye: 2051 Biatorbágy, Erdőalja u. 6., valamint a garancialevélen vagy a gyártó weboldalán feltüntetett szakszervíz. Amennyiben a gyártó Magyarországon szervízhálózatot tart fent, abban az esetben a Társaság nem köteles eljárni a garanciális igény (javítás vagy csere) esetén. A tervezés és kiosztás, így rendszer-megfelelőség, illetve a rögzítési darabszám és műszaki, statikai megfelelőség ellenőrzése a megrendelő feladata és felelőssége. A napelemek és inverterek angol nyelvű használati és telepítési utasítással vagy netes letöltéssel kerülnek szállításra, melyek fordítása nem a Társaság feladata – kivéve azoknál a termékeknél, ahol a gyártó biztosít magyar nyelvű használati és telepítési utasítást.

10. A szerződés megszüntetése

A Vevő a visszaigazolt és elfogadott megrendelést raktáron tartott tételek esetén 1%-os lemondási díj megfizetése mellett mondhatja le, mely az előlegből kerül levonásra és adminisztrációs költségként kerül számlázásra. A raktáron nem lévő tételeket csak abban az esetben mondhatja le a Vevő, ha a Társaság beszállítói partnere tőle jogkövetkezmények nélkül elfogadja a megrendelés lemondását, és ebben az esetben a Vevő köteles az esetleges felmerülő szállítási és egyéb költségeket is megfizetni az 1%-os lemondási díjon túl. A Társaság jogosult elállni egyoldalú nyilatkozatával az adásvételtől / szállítási szerződéstől, vagy a szállítást további biztosítékok nyújtásához kötni, ha a Vevővel szemben csőd-, felszámolás, végelszámolás, kényszertörlési, adószám-törlési, végrehajtási- vagy más, a fizetőképességét érintő jogi eljárás indult, ebben az esetben a befizetett előleget a Társaság a Megrendelő részére visszafizeti.

11. Adatkezelés

A Vevő az azonosításához, cégadatai ellenőrzéséhez, működésének megítéléséhez kapcsolódóan hozzájárul, hogy adatait a Társaság a jogszabályi előírások és a Társaság adatkezelési szabályzata betartása mellett kezelje és ellenőrizze. A Vevő elfogadja és hozzájárulását adja, hogy esetleges fizetési késedelméről a Társaság értesítse a céginformációs és hitelbiztosítási partnereit. A Társaság az általa nyilvántartott személyes adatokról a Vevőnek kérésére köteles a Vevő saját adatairól felvilágosítást adni. Amennyiben Vevő a Társaság által kezelt adataiban bekövetkezett változást a Társaság felé nem jelenti be, úgy a Vevő mulasztásának időtartamára a Társaság mentesül az adatok kezelésével kapcsolatos kötelezettségek teljesítése alól. A Társaság az általa nyilvántartott adatokat az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt időtartamig tárolhatja, őrizheti, kezelheti. A Társaság a Vevő adatkezelési nyilatkozatával ellentétes adatszolgáltatást szintén az Adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint teljesíthet. 12. Titoktartási kötelezettség és jó hírnév védelme Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a szerződés teljesítése kapcsán tudomásukra jutott, a másik Felet érintő adatokat, információkat bizalmasan, üzleti titokként kezelik, és kijelentik, hogy azokat – valamely hatóság részéről történő hivatalos megkeresés esetét kivéve – illetéktelen harmadik személy részére nem szolgáltatják ki, hozzáférhetővé nem teszik, és kizárólag a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben használják fel. A titoktartási kötelezettség a Feleket a szerződés időtartama alatt és az annak megszűnését követő 2 (kettő) évig terheli. A titoktartási kötelezettséget megszegő Fél köteles az ezzel kapcsolatban felmerült mindennemű kárt megtéríteni. A jelen pontban szabályozott titoktartási kötelezettség nem terjed ki a fizetési fegyelemmel kapcsolatos információadásra. Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés időtartama alatt, illetve annak megszűnését követően is tartózkodik a Társaság jó hírnevét sértő megnyilvánulástól, magatartástól.

13. Kapcsolattartás, értesítések

Felek a szerződés szerinti jogaik gyakorlásával, illetve kötelezettségeik teljesítésével összefüggő nyilatkozataikat írásban (e-mail, illetve postai úton ajánlott, tértivevényes küldeményben) kötelesek egymás részére megtenni. A Felek által egymás részére megküldött postai küldeményeket azok igazolható átvétele esetén az átvétel időpontjában kézbesítettnek kell tekinteni. A tértivevényes ajánlott levélben a másik fél levelezési címére (1222 Budapest, Méz u. 11.) elküldött nyilatkozat a levél, postára adásától számított 5. (ötödik) napon akkor is kézbesítettnek minősül, ha a küldemény „nem kereste”, „elköltözött”, „ismeretlen” vagy „nem vette át” jelzéssel érkezik vissza a feladóhoz. A Vevő köteles az adataiban bekövetkező minden változást (így különösen nevének, székhelyének, telephelyének, illetve fióktelepének, vezető tisztségviselőinek, bankszámlaszámának vagy adószámának megváltozását) legkésőbb ezen változások hatálybalépésének napján a Társaság részére írásban bejelenteni. A Vevő vállalja, hogy amennyiben ellene kényszertörlési-, csőd-, felszámolási,- végelszámolási- vagy végrehajtási eljárás indul, illetve minden egyéb olyan körülmény felmerülése esetén, amely a szerződés teljesítését, illetve a Társaság követeléseinek kielégítését veszélyezteti, haladéktalanul írásban tájékoztatja a Társaságot. A Vevő köteles megtéríteni ezen kötelezettsége elmulasztásából vagy késedelmes teljesítéséből eredő minden kárt. Vevő a szerződésből eredő bármely jogát vagy kötelezettségét a Társaság előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül sem egészben, sem részleteiben nem ruházhatja át.

14. Az ÁSZF módosítása

A Társaság fenntartja magának a jogot, hogy egyoldalúan módosítsa a hatályos ÁSZF rendelkezéseit azzal, hogy bármely ÁSZF rendelkezés megváltoztatása esetén a változásról a Vevőt legalább a változások hatályba lépése előtt 15 nappal elektronikus levélben tájékoztatja, a változásokra vonatkozó adatokkal és az új ÁSZF elérhetőségével. Az ÁSZF esetleges módosítása a már folyamatban lévő megrendeléseket nem érinti. Amennyiben a Vevő az új ÁSZF és módosításait nem fogadja el, ez nem mentesíti őt a folyamatban lévő szolgáltatás ellenértékének a megfizetése alól, azonban a számla esedékességétől számított 8 napon belül igazolható módon, írásban közölnie kell a Társasággal azt, hogy az ÁSZF-et, illetőleg azok valamely módosítását nem fogadja el. Amennyiben az ÁSZF és azok módosítását követően a Vevő a számlát kiegyenlíti, az a Vevő részéről az ÁSZF és módosításaik kifejezett elfogadásának minősül.

15. Érvénytelenség

Amennyiben a jelen ÁSZF vagy a szerződés egyes rendelkezései részben vagy egészben érvénytelenek lennének, vagy azzá válnának, az nem érinti az egyéb rendelkezések érvényességét, kivéve, ha a Felek az érvénytelen rendelkezés nélkül a szerződést nem kötötték volna meg. Felek az érvénytelen rendelkezést kötelesek haladéktalanul olyan érvényes rendelkezéssel helyettesíteni, amely az eredeti rendelkezés értelméhez vagy a Felek szándékához a lehető legközelebb áll. Amennyiben a jelen ÁSZF, illetve az egyedi szerződési feltételek magyar és valamely idegen nyelvű változata között eltérések vagy ellentmondások tapasztalhatók, úgy a Társaság és a Vevő közötti jogviszony tekintetében kizárólag a magyar nyelvű változat irányadó.

16. Irányadó jog

A Felek között fennálló szerződéses jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban Ptk.) és az egyéb hatályos magyar jogszabályok az irányadóak. A jelen ÁSZF vonatkozó rendelkezéseire a Ptk. 6:77-6:81 §-ai az irányadóak.

17. Illetékességi kikötés

Felek a vitás kérdéseket igyekeznek tárgyalásos úton megoldani. Amennyiben az egyeztetés nem vezet eredményre, Felek a szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatban közöttük felmerülő esetleges jogviták rendezése vonatkozásában – a mindenkori jogszabályi értékhatártól függően – a Társaság székhelye szerinti területileg illetékes Bíróság, illetőleg az illetékes Törvényszék illetékességét kötik ki. A Felek által kikötött illetékesség nem zárja ki azt, hogy a Társaság – választása szerint – a Pp. szabályai szerint egyébként illetékességgel rendelkező bíróság előtt indítson eljárást a Vevő ellen. Budapest, 2022. november 17.

Adatkezelés

Adattörlés/adatigénylés/adatkorlátozás